Alla inlägg under mars 2010

Av Carina Almqvist - 30 mars 2010 10:54

Hör och häpna.

Jag gjorde en ring i frivoliteter i går kväll. Själv tycker jag den blev snygg och maken tyckte jag skulle göra några och sälja. Jag ska bara stärka den också tänkte jag. Sätter in en bild i kväll på den om jag hinner.

Solen skiner och man riktigt känner att våren verkligen är här för att stanna.

En bra dag för uppkörning eller hur Mia? Lycka till.

  

   Såhär ser ringen ut.


Grattis Mia till körkortet. Bra gjort.


Av Carina Almqvist - 26 mars 2010 09:00

Säger bara en sak. Stackars Aage och hans anhöriga.

Inte ska man behöva utstå något sådant hemskt för några inkompetenta hemtjänst personal. Om det nu mot förmodan inte skulle ingå i deras rutiner att kontakta anhörig eller sjukvårds personal om något har inträffat, så ska de väl ända ha lite eget sunt förnuft och empati mot människor. Har de inte det ska de inte jobba inom vård och omsorg.

Varför har då äldre eller handikappade trygghetslarm?

Jo, naturligtvis för att få hjälp när de behöver det.

Vilken hjälp får de av personal som inte förstår eller bryr sig om att någon behöver läkarvård när man fått en gryta kokande vatten över sig. De tog till och med av honom tröjan så de borde ju rimligen ha sett skadorna. Nästa gång ligger någon halvdöd av en stroke. Vad händer då? Hemska tanke.

Jag har själv jobbat inom vården i många, många år och ser att det finns mycket brister och feltolkningar där. Men att lämna en gammal man med skållnings skador över kroppen är helt enkelt för j-------gt.

In med kompetent folk som ska sköta om våra gammla.

  

Av Carina Almqvist - 24 mars 2010 21:25

Det är kväll så visst ska man vara trött. Men jag är så otroligt trött. Så in i märgen trött. Varför är det så? Ja säg det, den som vet. Dagarna går fort, veckorna likaså. Kvällarna går ännu fortare. Snart är det helg. Då ska jag städa,stryka,handla, laga mat. Behöver verkligen putsa fönstren för man ser snart inte ut. Sonen tyckte att frysen var tom på kakor, (vad han nu menar med det).

Tiden går fort. Varför är jag så trött???


  

Av Carina Almqvist - 23 mars 2010 10:47

Vad är det på min himmel som försöker komma fram? Något börjar lysa igenom de mörka molnen. Kan det möjligen vara solen som gör ett tappert försök?

Jag hoppas och tror det. Jag önskar att det bara inte är på min himmel som den gula bollen kommer fram.

Denna helg har varit upp och ner. Mest upp för ett brunt kuvert kan göra att man blir så otroligt glad. Men också att all spänning släpper så ångest,oro och migrän kommer även det som ett brunt kuvert på posten. Men nu i dag kan jag äntligen känna lättnad att allt är över. (hoppas jag i alla fall).

I dag jobbar jag. Lugnt för tillfället. Inga elever ännu. Många som kör upp och klarar sig så det blir tomt i salen. Men så är det ju och ska så vara.

På handarbets fronten går det framåt. Tycker det är så skönt när det är kväll och allt är avklarat att äntligen få sätta sig i soffan och ta skyttlarna i handen och börja frivolta. Det är så avkopplande, utom när jag gör fel och får försöka riva upp. Då är det inte avkopplande ska jag säga.

Nä det är väl bäst att jag fortsätter göra lite nytta och skäl för lönen.

Må gott alla ni som läser min blogg men aldrig lämnar något litet minne till mig.

Gör det är ni snälla. Hade varit kul att se vilka ni är.

  


Av Carina Almqvist - 17 mars 2010 13:50

Nu har jag verkligen kämpat med att få till en ordentlig duk i frivoliteterna. Jag har studerat bilden på duken som jag gör och på det sättet tror jag att jag har fått till det. Jag ska försöka lägga ut någon bild på den i kväll efter jobbet.

Jobbet ja. I morse när jag skulle köra hit så började min bil bete sig konstigt. Radion la av. Alla mätarna började hoppa runder och gasen löd mig inte. Mitt i den värsta rusnings trafiken och vid ett stoppljus mitt i stan dog bilen. Jaha. Vad gör man? 800 bilar för alla håll och kanter och jag mitt i smeten. En militär och en snickare hjälpte mig att föra bilen över vägen och in på en parkering. Som tur är var min son ledig i dag så han och svärfar kom och hjälpte mig att ta hem bilen och körde mig till jobbet. Vilken morgon.

Men nu är det snart slut på arbetet för i dag.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och hjälpa några elever.

Ha en skön eftermiddag.

  

    

Jag ger ju inte upp iallafall.

Av Carina Almqvist - 13 mars 2010 19:31

Så har även denna lördagen försvunnit. Helt sjukt att en ledig dag vara kan gå upp i det blå. Visserligen har jag hunnit med att köra till hemslöjdsboden i Degeberga för att som jag trodde kunna köpa lite garn, men döm om min besvikelse. Så himla lite garn de har i butiken numera. Det är cafét som tar den största platsen nu. En liten hörna med garn och ett stort fik och en stor avdelning med present artiklar. Jag blev faktiskt mycket besviken. Jag köpte 3 olika garn nystan som var på rea. Därefter körde jag hem till mina föräldrar och fikade. De blev glatt överaskade när jag kom. Jag hade ju inte sagt något för då ska det vara middag och fika och allt möjligt. Nu köpte jag vars en bakelse med upp och det blev lyckat.

Jag har nu åter igen suttit och försökt få ihop ett mönster i frivoliteterna. Jag blir så sur när jag inte kan förstå "när,om, eller inte" när jag ska sammanfoga ringarna. Ska man själv behöva "gissa" sig till det? Tråkigt när jag nu äntligen har lärt mig tekniken.

Nu ska jag ta en kopp kaffe tillsammans med maken och kanske titta på en film

Ha en skön lördags kväll.

   Garnet jag köpte i Degeberga.


Nä tacka vet jag knypplingen.

Här håller jag på med bokmärket Bladet.

  

Av Carina Almqvist - 11 mars 2010 11:35

En grå och trist dag.

Elever som kommer och går.

Bokar lite nya tider.

Tröstar när prov inte gått så bra.

Gläds med dom som har lyckas.

Känns att det är slutet på veckan.

Behöver vila och rensa lite tankar.

Har varit mycket nu.

I morse fick jag och maken tvinrix nr 3.

Känns i armen nu. Spänner och värker.

Suck. Känner mig lite seg.

Nä. Upp med humöret. Fredag i morgon.

På med kaffet och häng inte läpp.

    

Av Carina Almqvist - 9 mars 2010 10:55

Antingen är jag helt dum i huvudet eller så är det frivolitets mönstren som inte är korrekt utskrivna.

Om det står i mönstret att man ska göra

R  5-5-5-5-5-5. B 5-5-5-5-5-5. R 5-5X5-5-5-5. Upprepa 7 gånger.

Hur ska jag då fatta att det är bara bågen och den sista ringen som jag ska upprepa? Och hur ska jag göra när jag ska sammanfoga den sista ringen i den först gjorda ringen för att duken ska bli rund?

Nä jag bli förbaskad när det inte kan stå lite lättare instruktioner under de så kallade "lätta mönster".

Nu knypplar jag lite i stället för där kan man i alla fall utläsa mönstret.


Ha en härlig vårdag.

"Bara" minus 1 grad i dag.


  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards