Alla inlägg den 10 december 2011

Av Carina Almqvist - 10 december 2011 22:18

En supertrevlig lördag tillsammans med mina föräldrar. Vi började tidigt i morse med att äta frukost. Efter det bakade vi ca 300 musslor. Många som vill ha av dessa mycket goda kakor. Syrran ska ha, jag ska ha och mamma ska ha och inte ska vi glömma lilla Eivor. Någon fika paus var vi ju tvugna att ta. Annars skötte mamma tummningen, jag skötte ugnen och pappa slog av musslorna från formarna. Det gick galan och som på löpande band. Sen fikade vi lite igen när alla var klara och sedan skulle jag göra det som är både så himla kul och smärtsamt. Mala senap. Det smärtsamma är när ögon och näsa rinner och halsen känns som en stort sandpapper och halsfluss. Det är så starkt så starkt. Men det är ett måste till jul. 3 omgångar malde jag så mina lår ömmar ikväll. Kolla blodtryck och vårda fötter hann vi också med. Det var verkligen en trevlig dag. Några ord som jag alltid kommer att komma ihåg var när pappa såg mig bakifrån och utbrister "nä men Carina, vilken kär liten röv du har fått". Det värmde mitt hjärta verkligen.

I morgon är det dags igen. Men då är jag hemma och bakar. Får se vad jag hinner med. Sonen skulle ju hjälpa till men eftersom han är tokig med att jobba så ska han köra betor även i morgon.

Ha en skön natt. Sov gott.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards