Direktlänk till inlägg 5 november 2011

Tack Bodil.

Av Carina Almqvist - 5 november 2011 17:48

Tack Bodil för dina positiva och uppmuntrande ord till mig idag. Du gjorde min dag.  

I dag har jag varit i stan och handlat lite. Mycket lite blev det. En kalender till jobbet. Sånt jäkla göre om de skulle skicka en faktura. Då skulle det både göras en kreditupplysning och ett nytt konto och det kunde ta ett par tre dagar innan det var klart. För en kalender på 139 kr. Jag köpte väl den kontant utan krussiduller. Harregud säger jag bara. Sen var jag inne i några klädesaffärer. Vilket jäkla mode det är alltså. Murret och burret och tunt och slisket. Nä. Var finns de snygga enfärgade blusarna och tröjorna? Nu vill jag verkligen åka till Novalund för att se om där finns något annat. Men som vanligt blir det väl inte av. Inte kul att köra själv. Suck. Nåja. Sen iväg till Kvantum och handla. Det var där jag träffade Bodil. När jag kom hem så tog jag en clemantin och sedan försvann jag ner i källaren som vanligt.

Maten är tillagad och uppäten och nu är det kväll. Vad händer? Jo TV tittande som vanligt. Son och make har polerat bilen hela dagen. Bara 3 kvar nu upplyste maken mig om vid hemkomst. Jovisst. Tack för det.

Macka med ägg

Clemantin

Ananaspulver

Kasslergratäng med ris och chili

Ha en härlig 

 


 
 
Ingen bild

ingela

5 november 2011 22:57

Jag åker gärna till Nova Lund. Frågar vi Helen är hon nog också på.

Carina Almqvist

7 november 2011 21:34

Härligt Ingela. Hade varit så jäkla kul. Bara så otroligt synd att tiden är så knapp. Jag vill så mycket men tiden som jag har ledigt går åt till alla måste grejer och min träning. Ja jag vet att jag är tradig men så är det när man ska göra allting själv. Kram till dig Ingela.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Almqvist - 12 december 2011 21:28

Så var det måndag och ny vecka igen. Helgen gick i rasande tempo och måndagen likaså. Om man skulle börja tänka på julklapps inköpen nu kanske. Jo men visst. Det hade ju varit OK om man hade visst vad man skulle köpa. Tur att jag inte har så många at...

Av Carina Almqvist - 11 december 2011 22:20

Äntligen helg, eller? Nähäpp. Den är redan slut. Var tog den vägen då? Jo.Vid spisen. Men jag är glad att jag har hunnit göra så mycket. Började vid 10 i morse och sätter mig nu här nyduschad och klar för sängen. Men det här har jag gjort: ...

Av Carina Almqvist - 10 december 2011 22:18

En supertrevlig lördag tillsammans med mina föräldrar. Vi började tidigt i morse med att äta frukost. Efter det bakade vi ca 300 musslor. Många som vill ha av dessa mycket goda kakor. Syrran ska ha, jag ska ha och mamma ska ha och inte ska vi glömma ...

Av Carina Almqvist - 6 december 2011 22:22

I bland händer det saker som gör att man tappar sugen. Det räcker med ett ord eller en konstig min så är man nere på noll. Riktigt så illa är det egentligen inte men känner att ibland kvittar det vad man gör eller säger för det misstolkas ändå. En bl...

Av Carina Almqvist - 29 november 2011 22:16

Ja det är det. Tiden bara springer iväg och vips så är det långt över tiden. Men det är ju så kul. Vad jag snackar om? Jo TV-spel. Just nu är jag hel frälst i Rachet å Clank. Det är så himla kul. Men livsfarligt beroende framkallande. Sonen håller ...

Ovido - Quiz & Flashcards